iranclip

بانوی دولاب

iranclip

بانوی دولاب

آیا می دانید که کلاغ از باهوش ترین نوع پرندگان است؟

  یا می دانید که کلاغ از باهوش ترین نوع پرندگان است؟ او مشکلاتش را شبیه به بشر حل می کند، وقایع را پیش بینی و دارای ...


یک مطالعه تازه بیان می کند که کلاغ از باهوش ترین نوع پرندگان است. او مشکلاتش را شبیه به بشر حل می کند، وقایع را پیش بینی می کند و داری خیالی وسیع است. این مطالعه همچنین اشاره می کند که کلاغ دارای مغزی بزرگ است و یک موجود اجتماعی می باشد.

در مطالعه ای دیگر آشکار شد که کلاغ تا سالیان طولانی چهره ی فردی که او را آزار می دهد را به یاد می آورد و به اصطلاح از این فرد تا مدت ها کینه به دل می گیرد.


در یک تجربه علمی چندین چهره برای کلاغ نمایش داده شد(این افراد هر کدام رفتار متفاوتی با کلاغ داشته بود). و عجیب آنکه کلاغ این چهره ها را به یاد آورد، بخصوص فردی که او را آزار می داد.


تحقیقاتی علمی که در بریتانیا انجام شد تاکید می کند که کلاغ  به راحتی می تواند صداهای انسانی را تشخیص دهد.

مطالعه ای که در دانشگاه اکسفورد انجام شد نشان داد  که کلاغ برای بدست آوردن غذا می تواند فریب و حقه بزند و یا اینکه تقلب کند!. او گوشتی  را که داخل ظرف گذاشته شده بود با استفاده از ابزار (تکه چوب) و با کمک منقارش بیرون آرود.

اینجا و برای بدست آوردن غذا، کلاغ از یک تکه چوب استفاده می کند. که این نشان از درجه ی بالایی از هوش دارد.

قران چگونه به کلاغ اشاره کرده است؟

قرآن نیز از کلاغ به عنوان معلمی برای انسان یاد می کند، که فکر و درک  دارد و با واقعیت ها به صورت عاقلانه برخورد می کند. همه ما داستان پسران حضرت آدم را خوانده ایم و می دانیم که هنگامی که قایبل از قتل هابیل ناراحت بود و نمی دانست که چه کند، خداوند دو کلاغ را فرستاد که با هم جنگیدند و کلاغ پیروز، کلاغ مرده را در زمین دفن کرد و با این کار به قابیل یاد داد که باید چه کند!!


 


خداوند می فرماید: (فَبَعَثَ اللَّهُ غُرَابًا یَبْحَثُ فِی الْأَرْضِ لِیُرِیَهُ کَیْفَ یُوَارِی سَوْأَةَ أَخِیهِ قَالَ یَا وَیْلَتَا أَعَجَزْتُ أَنْ أَکُونَ مِثْلَ هَذَا الْغُرَابِ فَأُوَارِیَ سَوْأَةَ أَخِی فَأَصْبَحَ مِنَ النَّادِمِینَ


ب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد